måndag 17 mars 2008

Vintersport

Efter den här helgen trodde nog de flesta att våren var i antågande på riktigt. Idag slog dock vädret om och så mycket snö som vi har nu ikväll, det har vi inte haft på hela vintern.
Detta tog jag emellertid ingen hänsyn till imorse, utan plockade fram cykeln. Oerhört initierat.

När jag slirade hem nu i mörkret, var marken täckt med ett tjockt snötäcke och det blåste lite småsnålt. Döm om min förvåning när jag passerade Byttorps IP och såg två pojklag spela fotbollsmatch. Inte bara jag som är vilse i pannkakan.















Det som däremot passade väldigt bra en dag som denna, var ju att "arbetstrivsla" och spela bowling. Här ser vi Sofia som sympatiramlar med de stackars käglorna. Eli i motståndarlaget stod däremot pall hela matchen igenom.



I första filmen (obs! att jag har lagt in filmer) kan vi observera hur Agneta elegant skruvar sitt klot på väg mot de vita träcylindrarna.



Vinnaren i kvällens match var Daniel. Han valde klot efter färgen på jackan och det gick ju bra, många strikar blev det. Daniel praktiserade även djupmeditation mellan slagen, vilket säkert bidrog till segern.
Eftersom jag inte kan den här kameran ännu, blir det lite dogma øver det hele. Shaken but not stirred.

Ps. Ändrade min feed idag. Enn Kokk heter denne Uppsalabo (gift med Birgitta Dahl, fd talman) som löser melodikrysset och lägger ut svaren på sin blogg. Råkade hitta dit när jag febrilt googlade runt efter svar på en kryssfråga. Lite snopet först, men ganska kul.

4 kommentarer:

Katharina sa...

Haha, vilken rolig cliff hanger det blev där i den sista filmen. Kommer sista käglan att välta eller inte?! Men eftersom det var Daniel så kan vi väl utgå ifrån att den gjorde det. =)

Väldigt roligt att du hade tänkt på att ta med kameran i alla fall!

Daniel sa...

Jag tror att den stod upp. Lyckades inte med något när jag blev siktad på med kamera. Tur för mig att ni inte hade dem framme hela tiden.

Susanne sa...

Vad fiffigt att ta lite filmer... känns ju nästan som man var med även om man missade en kul kväll verkar det som.

Kristallena sa...

Jättekul att få se när man inte kunde vara med! Vad duktig du är Karin!