måndag 10 mars 2008

Rome was not built in a day

With a little help from one of the blog-masters, lyckades jag besegra Flickr och få in ett bildspel till slut. Men det var tametusan inte självklart!

Men som de säger: "When there is a will, there is a way". Som ni märker så har Ingela försett sin lilla "English class " med Proverbs och dessa måste givetvis användas. Om en engelsman hör att man strör ordspråk omkring sig, så blir de storligen imponerade.

Nu skall jag se om jag blir imoponerad av den film som Lai har rekommenderat, nämligen Ghost World. Ser att det är en ung Scarlett Johansson på omslaget. Det bådar gott.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Angående Scarlett blev jag närmast förälskad i henne efter att ha sett Lost in Translation. Eller om det var i hennes rollkaraktär. Eller i filmen.

Har sedan dess konstaterat att hon var stillsamt fantastisk även i Flicka med pärlörhänge. Eller om det var karaktären. Eller filmen.

Således blir även jag nyfiken på Ghost World. Var den bra?

Katarina sa...

Apropå Scarlett såg jag en film på TV som inte var så särdeles bra, förutom Scarlett då. In good company hette den. Inte bra...

Fågelskådarna är ju underbara Karin! /Kae