torsdag 29 maj 2008

"Moment 23"

Det springs och det kutas i vårt avlånga land. Nu när jag var i Umeå på konferens gick vårruset av stapeln. Inte i centrum av stan, utan runt universitetsområdet i den härliga vårsolen. Själv är jag inte färdig med löpandet utan nu är det Potatisjoggen i Alingsås som väntar.
Moment 23 innehöll för mig en trevlig upptäckt. Last.fm är ju en väldigt bra sight. Skrev min vana trogen in "Imogen Heap" och fick fram många artister som var lyssningsbara. Att Kate Bush dök upp var lite oväntat men gav onekligen en nostalgitripp till ungdomsåren.
Gick också in och tittade på stadsbibliotekets "strömmande" böcker, men kunde i det läget inte sätta mig och lyssna. Det vore förvisso bättre om man kunde ladda filerna i sin MP3-spelare. Det finns ju bibliotek som har mediejukeboxen där lån via MP3 är möjligt.
Våra e-boksleverantörer har jag utnyttjat synnerligen sparsamt. Tycker att det är suveränt sätt för tex distansstudenter att läsa en kursbok, men då måste det finnas möjlighet för flera samtidiga användare.

Foto Martin Ekequist/Vår Ruset

Inga kommentarer: