tisdag 6 maj 2008

Musik med förhinder

Inger tycker det bloggas för lite nuförtiden, men det är ju inte så konstigt när man bara skall ut och gå hela dagarna? Kände trycket från grupp 2 att spänsta på lite extra efter jobbet. Tog ryggsäcken, knatade ner till Blomsterlandet där jag inhandlade några murgrönor och hem igen. Men hallå, är det ingen som tänkt på att man kan bli shopoholic av alla dessa promenader?
Väl hemma var det dags för nästa projekt, att tömma mitt Homedownload-konto. För er som piratkopierar hej vilt, kan jag tala om att det är en sajt där man betalar för sin musik!! Nu skall den iallafall läggas ner den 14/5 och jag hade sisådär 245:- kvar på mitt konto. Vilka låtar skall jag välja? Som tur är kan man alltid kolla på vad kollegorna lyssnar på för musik. Katarina har haft rätt förr, så jag laddade ner Maia Hirasawa bla. Men ingen skall ju tro att det bara var och ladda på, nähedå.
Min Internet Explorer har inte fungerat de senaste tre veckorna och det har inte bekymrat mig särskilt mycket eftersom jag ändå använder Mozilla. Men nu visar det sig att den enda webbläsare som Download accepterar är just Internet Explorer. Eftersom jag inte är helt handfallen, ringer jag teknisk support på Dell och frågar vad jag skall göra. Och nu kommer datorlektionen jag tänkte dela med mig av: Man gör en systemåterställning! Genialt! Man går helt enkelt tillbaka till ett datum när datorn fungerade helt tillfredsställande och startar om från det datumet. Alltså valde jag ett datum tre veckor tillbaka och vips - där var Internet Explorer igen. Vägen dit går genom Start-Program-Tillbehör-Systemverktyg-Systemåterställning. Bra va?

Inga kommentarer: