tisdag 3 juni 2008

The End

Igår var jag, Martin och Linda på Handels i Göteborg och deltog i en workshop om aktuell forskning inom biblioteks-och informationsvetenskap. Det var Olof Sundin och Jenny Hedman som föreläste. Olfof kom bla in på förändringar i vårt digitala landskap och räknade upp ett antal fenomen som Delicious, bloggar osv. För en gångs skull satt jag och kände mig så "med". Ännu bättre blev det när han tog exemplet Wikipedia och frågade hur många som använde sig av Wikipedia? Alla räcker upp handen. Hur många är det som skrivit inlägg i Wikipedia? Endast vi från Borås räcker upp handen. Då insåg jag att denna kurs vi har genomgått i vår har gett mycket mer än jag kunnat ana. Det faktum att vi själva provat på alla moment ger en mycket större dimension än om vi endast fått föreläsningar om det. Att skriva på Wikipedia förpliktigar, Torvindus ser dig! Så vad jag ville säga är: Tack för en mycket bra kurs! Hade en liten rosslig start pga att jag inte kunde gå på några av kursmomenten i början och tidspress. Insåg sedan att instruktionerna var mycket gedigna och att mycket kunde man läsa sig till på egen hand. Momenten bör således sparas på intranätet som andra redan påpekat. Muchas gracias.

Inga kommentarer: