måndag 19 maj 2008

2.24.15

Bild: Malin Grönborg, GP
Så var det gjort. Det jag har gått och våndats för i ett halvår är nu avklarat, Göteborgsvarvet. På den inte alltför imponerande tiden, 2.24.15, sprang(!) jag in på Slottskogsvallen, trött men glad. Det var inte särskilt svårt att hålla humöret uppe med alla människor som stod runt banan och hejade. Dessutom var det extra kul att se Göteborg i sin allra vackraste vår(sommar)dräkt. Slottskogen och Majorna är platser jag inte varit i på tjugo år, ett kärt återseende.
Stegmässigt blev det ett roligt hopp i min graf den dagen. Det blev över 30.000 steg totalt. Taktiskt är det nog bättre att hålla sig på en och samma nivå hela tiden. Då slipper man förhoppningsvis blåsor och ömmande lårmuskler!
Fredagens övningar bestod i att skapa en avatar. Nu finns även Boris Kips i Cyber Space. Dock gjorde han ingen större succé när han försökte interagera med andra avatarer. Han försökte likt Konrad Kass göra hula-hularörelser och discosnurrar, men utan större framgång. Dessutom återstår några inställningar för att han skall kunna teleporteras, för det fungerade inte när vi försökte. Med andra ord har vi mycket kvar att lära innan vi kan börja "på riktigt". Frågan är om vi har ork och tid med det?

3 kommentarer:

Lena sa...

Jag är impad över att du har sprungit GB-varvet. Jag önskar att jag blir lika hurtig nån gång... vi får se :)

Susanne sa...

Grattis och va riktigt stolt över dig själv... tycker bara det är lite synd att du inte ingår i BLR Lag 3 med tanke på alla dina 30.000 steg...du är alltid välkommen att byta över till vårt lag om du vill!!!

Katharina sa...

Jag är också så impad! Görhäftigt är vad det är! Dessutom är jag, till skillnad från Susanne, väldigt glad att du ingår i BLR Lag 2 och vill påpeka att lagbyten kan inte ske hur som helst... =)